W obecnych czasach smartfony stały się codziennością. Nie jest to już gadżet dla młodych osób i geeków, a urządzenie bez którego ciężko wyobrazić sobie dzień. Oczywiście sam smartfon jest niczym bez dostępu do internetu, o co też jest bardzo łatwo, ponieważ operatorzy sieci komórkowych posiadają w swoich ofertach nielimitowane pakiety mobilnego internetu. Oprócz użytkowników mobilnych jest jeszcze ogrom osób korzystających z internetu za pośrednictwem komputerów. Skoro tak dużo osób korzysta z internetu nie powinno Cię dziwić dlaczego rozpoczęcie działań marketingowych powinno zacząć się od zaraz.
Po co i dlaczego marketing internetowy jest tak ważny
To co pisaliśmy wyżej pokazuje jasno jak ważnym medium przekazu informacji jest obecnie internet. Wpływa na to zarówno prostota przekazania jak i prostota pozyskania przekazywanej informacji. Będa osobą która prowadzi własną działalność zależy nam na pozyskiwaniu jak największej ilości klientów. Jest to bardzo oczywista kwestia, jednak nie tak prosta do zrealizowania. Z pomocą przychodzi nam marketing internetowy i jego podstawowe narzędzie, czyli strona internetowa. Własna strona internetowa daje nam ogrom możliwości w temacie pozyskiwania potencjalnych klientów. Możemy posiadać firmową stronę w postaci internetowej wizytówki. Celem posiadania takiej strony będzie możliwość wygodnego przedstawienia naszej oferty klientowi, również pozwoli nam ona na dokładniejsze zapoznanie klienta z naszą firmą. Oprócz strony-wizytówki, możemy posiadać stronę która sama będzie szukać potencjalnych klientów wykorzystując takie zabiegi jak SEO i odpowiednio dobrana reklama. Takim przykładem są chociażby blogi sportowe które często docierają do nas z najnowszymi informacjami bez naszej ingerencji.
Pokaż co dzieje się na zapleczu i pokaż ludzkie oblicze swojej działalności
Kolejną bardzo efektywną bronią w arsenalu marketingu internetowego są social media. Prowadzenie firmowych profili społecznościowych pozwala budować wizerunek firmy i zbliżać się do klientów. Dodatkowo jest bardzo dobrym źródłem komunikacji i przekazywania newsów takich jak informacje o zbliżających się wydarzeniach, promocjach i okazjach. Oprócz tego wszystkiego, na profilach społecznościowych możemy również reklamować swoje produkty bądź usługi. Mało tego, możemy je bardzo dokładnie i szczegółowo przedstawić klientom, ponieważ mamy możliwość dodawania dużej ilości zdjęć bez ograniczeń.